La ce folosește Facebook noile butoane de reacție
Știm deja la ce ne folosesc nouă, utilizatorilor, noile butoane de reacție ale Facebook. Dar nu știm exact la ce folosesc pentru Facebook.
Desigur, știm deja placa cu platforma care se vrea mult mai permisivă și prietenoasă cu utilizatorii. Sunt situații în care poate vrei să reacționezi la un post, dar un like nu e exact ceea ce îți exprimă părerea. Totuși, cei de la Facebook au confirmat pentru Mic că nu e vorba doar despre asta și că vor folosi datele pentru a învăța mai multe despre comportamentul utilizatorilor.
Facebook încearcă să își dea seama ce anume te-ar ține lipit de News Feed mai mult. Fiecare like, fiecare share, fiecare click, toate sunt date pe care algoritmii Facebook le folosesc. Astfel, News Feedul Facebook ar putea deveni o adevărată sursă de inspirație. Te-ar putea informa mai ales despre lucruri de care îți pasă, te-ar putea expune la artă și idei interesante. Să nu uităm, totuși, că e o afacere profitabilă, și nu poate rămâne așa decât dacă acei mulți utilizatori continuă să dea scroll, click și să reacționeze la posturi. Poate că acesta e motivul principal pentru care vezi mai multe videouri decât articole, în ultimul timp.
De asemenea, în 2014, Facebook a publicat o cercetare care arăta că gigantul tech a alterat News Feedurile a aproximativ 700.000 de utilizatori, pentru a vedea în ce fel le influențează conținutul emoțiile. Ar fi fost puțin depășit să se bazeze doar pe evaluarea like-urilor. Acum, Facebook vrea să știe ce anume îți dă un flux de dopamină, ce te enervează și ce te întristează.
Dacă scopul Facebook e de a-ți schimba comportamentul, trebuie să cunoască răspunsul psihologic la poze și video-uri, în același mod în care industria de tutun trebuie să cunoască compoziția chimică a creierului când alege elementele adiționale din țigări. Pentru ca Facebook să fie în continuare deasupra Snapchat și Twitter, trebuie să aibă algoritmi extraordinari. Să nu ne înțelegem greșit, aici nu dezbatem o teorie a conspirației, ci pur și simplu spunem că Facebook e un produs care trebuie vândut. Și dacă vrei ca un produs să fie best-seller tot timpul, pe o piață care oferă mereu ceva nou, trebuie să îi aduci și lui ceva nou în mod constant.
Nu spunem nici că Facebook e ochiul din umbră, care te spionează pentru a-ți ști fiecare mișcare. Până la urmă, ți-ai creat benevol un cont, și nimeni nu te obligă să îl folosești, dar dă o anumită dependență. Totuși, dacă vrei să nu devii captiv în bula albastră, e simplu. Tot ce ai de făcut e să folosești în continuare butonul de like, dar să nu faci abuz de cele de reacție, din simplul motiv că nu ai de ce să oferi atât de multe informații despre tine. Până la urmă, atunci când un anumit post îți trezește o emoție ceva mai puternică, ai putea să ai mai multă considerație decât să apeși un desen vectorial și să lași un comentariu. Sau un mesaj privat.